zondag 29 maart 2015

Dag 2, Heverlee - Jodoigne (24,5 km - 51,5 km)

Wij hadden niet gepland om vroeg op te staan. Ik zou deze morgen om 10u nog eens proberen binnen te geraken in de abdij van Park, normaal gezien open vanaf 10u. Maar alles was en bleef potdicht, ook op de bel kwam geen reactie. Dan gaan wij maar verder.
Vandaag liep mijn tocht van Heverlee naar Jodoigne. Ik heb deze route zelf gemaakt met het programma RouteYou op basis van topografische kaarten.  De route heb ik opgeslagen in mijn GPS. Dus gewoon de blauwe lijn volgen, niets aan. Toch slaag ik er door domme onoplettendheid in om 2 keer verkeerd te lopen. Alles was het gevolg van de barre weersomstandigheden. Het was vandaag verschrikkelijk slecht weer.  Regen en harde wind, gans de dag. Mijn poncho en mijn getten doorstaan gelukkig de test, al hangt het slijk tot boven mijn knieĆ«n. Ik stap heel de dag door velden waar de boeren weinig respect hebben voor de paden. Zij ploegen er gewoon over waardoor alles herschapen wordt tot een grote modderpoel. Bij elke stap schuif ik terug 30 cm achteruit wanneer de weg bergop gaat. Bergaf heb in mijn wandelstokken nodig om de goede balans te vinden.
Al bij al ga ik goed vooruit. Door een totaal gebrek aan beschutting en gezien de permanente regen besluit ik om gewoon door te stappen tot in Jodoigne. Ik doe over de 24,5 kilometer ongeveer 4h15’. In het maison de tourisme haal ik mijn stempel. In de camper meet ik de schade op. Alles is nat en  mijn schoenen zijn modderklompen. Mijn schouder doet pijn, waarschijnlijk door te lang aan een stuk te lopen met de zware rugzak. De warmte doet deugd en langzaam kom ik terug op temperatuur. Wanneer ik dit zit te schrijven is het 20 uur en het regent nog steeds. Volgens het KMI zou het morgen wat beter moeten zijn.
Geen foto’s vandaag, ook geen WiFi, ik blijf de rest van de dag lekker binnen. Magda heeft aan mij gedacht, er staat een Duvel in de frigo, en die zal smaken. Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten